Folk jeg hater

Vet ikke hva som gir meg skrivegleden i dag, men en litt full fyr på MSN; Deathie, ga meg inspirasjon med spørsmålet “er du grei med alle øby?” – svaret er vel egentlig nei.

Det er i hovedsak tre persontyper jeg hater, eller kanskje fler:
1) Juksemakere
2) Falske personer
3) Idioter\slasker

Kategori 3 er vel kanskje litt vid, men jeg mener da folk som er så dumme at det er fare for egen helse. De er allikevel ikke mest irriterende – det er ‘slaskene’ som irriterer meg noe grønnjævlig. Spesielt ‘freeloadere‘ som suger saften av andres arbeid og er kronisk seine. Folk som ikke er punktlige er nemlig noe jeg irriterer meg over. Allikevel er denne kategorien de jeg hater minst, og som den greie personen jeg tror jeg er, så hater jeg ikke SÅ mange. I alle fall ikke åpenlyst, og ikke så mange i denne kategorien.

De jeg definitivt hater mest er juksemakere – om det så er snakk om sport, spill eller det virkelige liv. Spesielt folk som skryter av prestasjonene etter at de har jukset. Jeg vil ikek angi navn, men om den personer jeg sikter til leser dette, så ta det som en advarsel. Jeg tyster gjerne igjen…

Juksing fungerer ikke i det virkelige liv, selv om kanskje skolen gir fulle faen og ser på deg som en nærmest overnaturlig skapning – men når man jukser er man ikke overnaturlig – man er unaturlig. Juks er også med på å skape en kald krig av forventningspress på skoler, og når jukserne gjør det så utrolig bra legges listen også for høyt for de som satser legitimt. Dermed får vi en ond sirkel som er vanskelig å bryte – så, juks er ikke bare en personlig ting, det skader alle!

Men, før jeg glemmer dem må jeg også ta for meg kategori 3. I denne kategorien faller de som kun har ett mål i livet; å være kul. Slike personer finner en stort sett innenfor skoleverket, bak en pult. Vi snakker her om folk som gjør alt for å fremstå som kule/tøffe/’normale’. For hva er vel ‘normal’? Spesielt ille er det når en kan sitte på enmannshånd med en person, og tro personen er hyggelig, for så å innse at så fort mer enn 2 mennesker er til stede så skifter vedkommende personlighet og blir mainstream. Skolen er vel generelt bare et maskereadeball på høyt nivå, og skuespillet er så dårlig at jeg holder på å spy noen ganger. Hva med å bare være den en er? Hva med å gi faen i å kjøpe klør til tusenvis av kroner? Og, hva er så forskjellen mellom logoen til Atari og logoen til Lindeberg egentlig? Hvorfor koster det ene 700 kroner mer å få trykt på den samme genseren? – Ser ingen galskapen!?

/rant

2 responses to “Folk jeg hater

  1. Sinna på meg og?

  2. Woho, respons 8-)

    Skal ikke nevne navn, men du er vel grei vil jeg si Andreas?

Leave a Reply

