Jul igjen – med en noe spesiell start

Julen er kommet, og det er tid for hygge og kos. Allikevel var det langt fra hyggelig og koselig for meg når klokken tikket fra 23de til 24de Desember. Da stod jeg nemlig på Kråkerøy og ventet på NAF med bilen min stående 3 meter inn i skogen etter en utforkjøring. Jeg mistet kontroll i en sving i ca. 60-70 km/t på underkjølt is. Prøvde å rette det opp, men etter 2-3 sikkelige skrenser fikk bilen litt grep og seilet inn i skogen.

Når bilen endelig ble tauet opp viste det seg at den ene kanalen var most, og en del plast under og nede foran på bilen var pulverisert av noen steiner, og det var et par lakkskader. Hadde det ikke vært for at jeg var lukeparkert mellom to bjørker, så hadde det nok vært langt værre. Leksa er i alle fall å aldri stole på termometeret – 5 varmegrader er ingen garanti for at bakken ikke er kald…

Men, bortsett fra det vil jeg ønske alle en riktig GOD JUL! :-)

Leave a Reply

