Noe å le av – Del IV

Franskmenn har fått mye pepper for å være pasifistiske homofile som helst vil sitte på Kafè og drikke små kopper med kaffe. Gjerne på andres bekostning. Og, når jeg kom over en liten samling sitater om franskmenn, så tenkte jeg som så: “Hvorfor ikke gi dem litt mer pepper?”

“Jeg vil heller ha en tysk divisjon foran meg enn en fransk en bak meg”.
General George S. Patton

“Å gå til krig uten Frankrike er som å gå på rådyrjakt uten ditt trekkspill”.
Norman Schwartzkopf

“Vi kan stå her som en franskmann eller vi kan gjøre noe med det.”
Marge Simpson

“Så vidt jeg vet betyr krig alltid fiasko”.
Jacques Chirac, tidligere president i Frankrike

“Den eneste gangen Frankrike ønsker at vi går til krig er når de tyske styrkene sitter i Paris og drikker kaffe”.
Regis Philbin

“Det er sant at du kan sitte utendørs i Paris og drikke små kopper med kaffe, men hvorfor dette er mer stilfullt enn å sitte innendørs og drikke store glass med wiskey skjønner jeg ikke”.
P.J O’Rourke (1989)

“Sist gang franskmenn ba om flere bevis, kom det marsjerende inn i Paris under et tysk flagg”.
David Letterman

“Det er viktig å huske at franskmennene alltid har vært der når de trengte oss”.
Alan Kent

“Noen fortalte meg om en fransk militærrifle som var lagt ut for salg på eBay her forleden. Beskrivelsen var; “Ikke skutt med. Sluppet en gang”.
Rep. Roy Blunt

“Hva kan du forvente av en kultur og en nasjon som bruker mer krefter med sin nasjonalvilje til å kjempe imot Disney World og Big Mac enn nazister?”.
Dennis Miller

2 responses to “Noe å le av – Del IV

  1. Hehe, disse var bra.
    Det eneste frankrike duger til er å feriere i :)

  2. Frøy T. Erlid

    Franskmenn er herlige.

    “And to kill time while awaiting death,
    I smoke slender cigarettes thumbing my nose to the gods.” – Jules Laforgue (fransk poet)

Leave a Reply

