Exotic Recap

Tiden flyr, og det er allerede over en uke siden jeg kom hjem fra Exotic-LAN. Og så har jeg ikke gitt dere en oppsummering? Huff og huff…

For meg startet turen allerede onsdag i påskeferien, dagen før dørene åpnet. Jeg, og to andre bekjente stod foran en tur på 10-11 timers kjøring fra Fredrikstad til Ålesund. Noen vil kanskje si at vi er gale, men etter å ha tilbakelagt 150 mil tur-retur, kan jeg nå trygt si at det var verdt det.

Et slikt LAn gir i alle fall mange artige minner. gamerz Bare det å få se de personene som du kanskje har spilt med i over ett år, og kun hørt stemmen til er både artig og rart. Det er helt utrolig hvordan en skaper et mentalt bilde av hvordan en person ser ut og er bare ut i fra stemmen. Noen ganger stemmer det jo, men stort sett er det overraskende når man endelig møter personen “face to face”. For min del kjente jeg en god del av de som var der fra før av, men en del nye ansikter var det også. De lokale troppet jo opp mannsterke, og derfra var det ingen jeg hadde møtt før. I tilegg til dem hadde jeg heller ikke møtt Raven (Christian), Etanrok eller Deathie (Vidar Dahle) før dette LANet. Christian støtte jeg faktisk på allerede når vi kom inn døren. Han kjente meg igjen fra bilder som ligger på nett, men jeg ante først ikke hvem han var, hehe.

FolkApropos folk, så er det ganske fantastisk at så mange som 40 personer fra hele landet fant veien til Ålesund for å være med på Exotic LAN. I tilegg til oss fra Fredrikstad og Oslo kom det folk fra Vestfold, Bergen, Stavanger og diverse andre steder. Thurath og Razcal hadde reist den utrolige ruten Bergen-Oslo-Ålesund-Bergen for å få vært med familien i starten av ferien. I tilegg til oss Xbox-gamere var det jo også 5-600 PC-spillere som kom fra hele landet, og ett proffesjonelt CS-lag hadde planer om å fly inn med helikopet fra The Gathering.

Stemningen var gd i vårt lille hjørne, og en del av PC-spillerne stusset litt når vi bærte inn 8 store Peppes Pizzaer på Lørdag og laget langbord. Hvem sa at gaming ikke kunne være sosialt? Etter å ha slukt maten var det dog tilbake til spillingen, og de fleste slappet på lørdagen av etter turneringen dagen før, som holdt på til 07:00 lørdag morgen. Noen dro også frem ‘Fuzion Frenzy’ (partyspill) for å få litt avveksling fra Halo 2, og jeg samt flere spilte masse Halo 1 den dagen. Når vi så våknet opp igjen Søndag var det bare å gjøre seg klar for hjemturen. Til tross for 3 mann i min lille VW New Beetle gikk også disse 70 milene greit, og jeg var hjemme ca. 24:00 Søndag. Trøtt, men fattet. Og med mange gode opplevelser i bagasjen.

Jeg holder på å redigere en film om LANet, som skal legges ut på HaloNorge. En trailer av dene filmen kan du laste ned her!

One response to “Exotic Recap

Leave a Reply

