Wiiihii

Jula nærmer seg og brodern har bursdag – så hvilken bedre gave kan vi gi enn en Nintendo Wii? Når den først var pakka ut og småtesta før gjestene kom i går kveld, så finner en raskt ut at det er en morsom liten sak Nintendo har klart å pusle sammen. Spillpakka WiiSports, som følger med konsollen, har en haug forskjellige emuleringer av idretter som er kjempeunderholdende, og lett å lære for store og små. Det fikk vi også bevist under bursdagen.

Først fikk jo seff en litt teknologiiteressert onkel prøve litt, men det tok ikke lang tid før til og med farfar prøvde ut dette med stor suksess. Bowling falt visst i smak for en som ikke en gang har en VHS/Videospiller i huset fra før av. I løpet av ett minutt var styringen lært, og etter en serie mot morfar var han i gang med å forklare en onkel hvordan du måtte “skru for å komme inn riktig på kjeglene”. Så Wii er testet og funker på alle :-)

Men Wii har ikke bare småspill og gimmicker en går lei av, den har også skikkelige kosespill med titalls timer glede. I dag satt jeg for eksempel og spilte Zelda: Twilight Princess mens brodern var på skolen, og det var 5 timer meg utfordrende og gjenomført spill som utnytter styresystemet til å lage et unikt eventyr. Rett og slett fantastisk!

Med det sagt tror jeg fortsatt ikke jeg vil forlate min kjære Xbox. Selv om Wii byr på mye nytt, så er den fortsatt bare et tillegg i mine øyne. Den kan ikke erstatte spill med kontroller på en online-konsoll som 360en for de som er hardcore spillere, men den kan være en introduksjonkonsoll og en tileggskonsoll for de som er litt hardcore – alle får minst like mye ut av den.

Men skal jeg i butikkene i januar for å handle meg en Wii? Tvilsomt, men jeg skal ønske meg den til bursdagen min i August :-)

2 responses to “Wiiihii

  1. 5 timær Stian..Det er litt lenge i strekk vettu..Blir jo crazy i skællen!

  2. Pfft, jeg er gammal veteran jeg vettu (hvem du nå er…..)

Leave a Reply

